Lifestyle

Szkolenie sprzedażowe — czego uczą się najlepsi handlowcy?

Szkolenie sprzedażowe — czego uczą się najlepsi handlowcy?

Kursy umiejętności miękkich – dla wielu osób ten termin brzmi jak czarna magia. Okazuje się, że taki rodzaj szkoleń jest niezwykle ważny w karierze każdego przedstawiciela handlowego. Nie tylko kompetencje twarde są potrzebne, aby przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi. Dowiedz się, jak wielką rolę w Twojej karierze może odegrać dobry kurs umiejętności miękkich.

Czym są kompetencje miękkie?

Czy wiesz, czym różnią się od siebie umiejętności twarde i miękkie? Te pierwsze nazywa się też kompetencjami zawodowymi – to wiedza i doświadczenie, które pozwalają nam merytoryczne wykonywać zlecone zadania. Umiejętności miękkie umożliwiają nawiązywanie kontaktów z innymi ludźmi oraz ułatwiają funkcjonowanie w społeczeństwie. Osoba posiadająca dobrze rozwinięte kompetencje miękkie nie ma problemów z komunikacją, wykazuje się empatią oraz asertywnością, a nawiązywanie głębokich relacji nie stanowi dla niej żadnej trudności.

Umiejętności miękkie – klucz do sukcesu w handlu

Minęły czasy, gdy kwalifikacje zawodowe były jedynym wymogiem pracodawcy. Dzisiaj rekruterzy zwracają uwagę nie tylko na wykształcenie i doświadczenie – ważna jest także motywacja potencjalnego pracownika, sposób, w jaki nawiązuje kontakty oraz ukończone szkolenia. Umiejętności miękkie często odgrywają kluczową rolę w procesie rekrutacji. Większość przedsiębiorstw zwraca uwagę na cechy, które czynią z pracownika zaangażowanego członka zespołu oraz lubianego kolegę. Kursy umiejętności miękkich są organizowane w największych korporacjach oraz w niewielkich, lokalnych firmach – coraz więcej przedsiębiorców dostrzega ogromny potencjał tych szkoleń. Pracownicy z dobrze rozwiniętymi kompetencjami osobistymi i społecznymi stają się skutecznymi handlowcami, którzy radzą sobie ze stresem, negatywnymi emocjami oraz nieprzewidzianymi sytuacjami.

Czego można się nauczyć na kursie umiejętności miękkich?

Podczas profesjonalnego szkolenia umiejętności miękkie pracownika będą ulegać stopniowej poprawie – postępy są zależne od zaangażowania uczestnika. Przemyślane bloki tematyczne i angażujące ćwiczenia mają wspierać handlowców w realizacji wyznaczonych celów oraz motywować ich do działania. Kursy umiejętności miękkich uczą między innymi:

  • rozpoznawania oczekiwań klienta,

  • specjalistycznych technik sprzedaży,

  • prowadzenia negocjacji,

  • radzenia sobie z obiekcjami cenowymi,

  • pozytywnego podejścia do reklamacji.

Posiadanie dobrze rozwiniętych umiejętności miękkich umożliwia zdobycie większej liczby klientów – kompetentny pracownik osiąga ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe, dlatego menadżerowie i rekruterzy spoglądają przychylnym okiem na kandydatów, którzy stale doskonalą poznane metody sprzedaży.

Udostępnij