powrotlegendy.pl

Powrót Legendy – blog ogólnotematyczny

zakup mieszkania na firmę
Biznes

Zakup mieszkania na firmę – najważniejsze informacje

Wydaje się, że mieszkanie w bardzo dużych miastach kupują tylko, mające sporo grosza, osoby prywatne. Nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, że robią to także właściciele firm. W jakim celu? Odpowiedź jest prosta. W takim lokalu mogą na przykład urządzić sobie dodatkowe, nowocześnie wyposażone biuro albo czerpać korzyści, dzięki usługi związanej z wynajmem. A jakie jeszcze ma zalety owa inwestycja w nieruchomość?

O czym musi pamiętać przedsiębiorca?

Zanim jednak wymienimy te najważniejsze plusy, jakie daje zakup mieszkania na firmę, najpierw wyjaśnimy, że właściciel przedsiębiorstwa koniecznie powinien sprawdzić pewne rzeczy. Dopiero później bez problemu może zając się samym procesem kupna. Od czego ma więc zacząć? Po pierwsze musi mieć wgląd do księgi wieczystej, gdzie dokładni określony jest sam stan prawny nieruchomości. Poza tym dobrze, jeżeli przeanalizuje każdą stronę dokumentacji z ewidencji gruntów oraz budynków.

W przypadku, kiedy nabyty już lokal będzie wynajmowany osobom trzecim, przedsiębiorca osiągnie zysk będący przychodem z działalności. Niezbędna okaże się tutaj faktura. Uwaga! Najbardziej opłacalny jest oczywiście wynajem lokalu jakiemuś właścicielowi innego zakładu. Dlaczego? Bo wówczas można śmiało odliczyć wysokość podatku VAT (stawka 23%).

Zakup mieszkania na firmę – zalety

Teraz przejdźmy do podstawowych korzyści związanych z zakupem lokalu na firmę. Wśród kilku zalet, na pewno najciekawszą i najbardziej kluczową będzie tak zwana amortyzacja. To nic innego jak możliwość wliczenia wartości mieszkania w koszty swojej działalności gospodarczej, a co za tym idzie obniżenia podatku dochodowego. Brzmi świetnie, prawda? Czynność ta polega na tym, że początkową ceną zakupu wprowadza się do ewidencji środków stałych.

Oczywiście, taki podatek da się zmniejszyć również innymi, polecanymi przez wielu specjalistów, sposobami. Jakimi? Pierwszym przykładem może być rozwiązanie, kiedy ma się do czynienia z kredytem hipotecznym. W takim przypadku odsetki kredytu łącznie ze wszystkim wydatkami dotyczącego jego obsługi stają się kosztami podatkowymi. Druga metoda, dzięki której zadowolony właściciel firmy obniży podatek dochodowy, bezpośrednio powiązana jest z nakładem pieniężnym przeznaczonym na wyposażenie (umeblowanie) oraz wykończenie (remont) lokalu.

Ostatnia korzyść, jeżeli chodzi o bezpieczny i opłacalny zakup mieszkania na firmę, to fakt, że poniesione koszty (m.in. te dotyczące podatków gruntowych), będą traktowane jako tak zwane koszty firmowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *